mandag den 5. november 2012

At quilte eller ikke quilte....

Hvis jeg skulle sy/quilte... ville jeg ha meget svært ved at vide hvor jeg skulle begynde... men jeg falder lynhurtig for de skønne mønstre man kan finde rundt omkring på nettet... jeg kan bruge flere timer på bare at sidde og kigge på billeder af hvad andre har fået ud af selv de mindste rester...

selv har jeg enkelte tæpper i gang... men ikke noget vildt.. elsker at prøve teknikker af på forskellige Blocks som de hedder... og der findes utallige skønne muligheder med gratis diy´s på nettet...

jeg må indrømme, jeg keder mig nemt med kun firkanter, der må gerne være mere udfordring i det.....

min seneste forelskelse er denne, hos Cluck Cluck sew.... 


enkel men med virkelig mange muligheder.

nyeste mønster købt, er et blad med dette quilt i...
 
Jeg elsker jo dette citat ;) og skal helt sikkert ha lavet et tæppe, men hvordan og med farver ved jeg ikke endnu...

et tæppe jeg endnu er ved at klippe til er fra bogen Dare to be square...  som udelukkende er firkantet former der bliver syet med..

og jeg elsker jo ugler....

så lige pt er der masser projekter der venter, enkelte ligger klippet og klar, andre er en længere process... men processer jeg nyder at arbejde med...

for nogle måneder siden købte jeg mig også en frihånds quiltefod til min maskine... så jeg kan frihånds quilte....den er fantastisk... men dog ikke lige så nem bare at sy med... det er ligesom at tegne med symaskinen, og kræver en del øvelse... men jeg glæder mig til at få så meget styr på den, så jeg kan quilte tæpper på den måde...

hvad med dig... har du lange lister af drømmeprojekter der tager længere tid end du havde planlagt...???

----------

If I had to sew / quilt ... I would be very hard to know where to start ... but I fall fast for the beautiful patterns can be found around the web ... I can spend hours just sitting and looking at pictures of what others have gotten out of even the smallest remnants ...

I myself have a few blankets started ... but not important .. love to try the techniques of the various Blocks as they are called ... and there are countless wonderful opportunities with all the free diy online ...
I must admit I get bored easily with only squares that could be better challenge in the work .....
my latest love is this, at Cluck Cluck sew ....
it is simple but with really many options.
latest pattern purchased is a magazine with this quilt in. ..
keep calm and carry on
At Fat Quarterly
I love the this quote;) and should definitely make a blanket, but how and with colors I do not know yet ...

a blanket I'm about to cut is from the book Dare to be square ... exclusively rectangular shapes that are working with ..
and I love the owls ....

so right now there are plenty projects that await, each is cut and ready, others are a long process ... but the processes I enjoy working with ...

A few months ago I bought me a freehand quilting foot for my machine ... so I can free motion quilting .... it's great ... but not as easy ... It's like drawing with the sewing machine, and requires a lot of practice ... but I look forward to get as much control over it, so I can quilt my own blankets one day.





3 kommentarer:

madebyme-helena.blogspot.com sagde ...

Lækre tæpper, ja jeg er igang med mit sengetæppe til min dobbeltseng med ene trekanter, så det tager en krig at sy, men det er nu dejlig terapi for mig at arbejde med processen:-)

Pia´s Hverdag sagde ...

Ja - MASSER af ideer og projekter, mangler bare TID, TID og mer´ TID

Fine tæpper du viser

Pia,

Lise Halager sagde ...

Hvor er de skønne de tæpper - tør bare ikke gå i gang med dem for jeg bliver aldrig færdig..

Mads er heldigvis frisk igen, så jeg kæmper med at indhente det forsømte.
Men den dag jeg får tid - uha listen er laaaaang ;o)

Knus til dig.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails