lørdag den 23. oktober 2010

Lav din egen Waldorf Stjerne til vinduet.

Jeg ville lige dele en stjerne med jer.
Jeg elsker de hersens fine papirs stjerner, som vi så fint foldede i skolen kan jeg huske, og det store øjeblik hvor de skulle hænges på vinduet til pynt.

 Det er super nemt at folde dem, nogen bruger silkepapir eller andre slags papir, men jeg vil nu mene det meste kan bruges. jeg har brugt Origami papir på 12x12 cm, hvilke giver en rimelig stor stjerne.
 og en god limstift.

 Du skal bruge 8 kvadrater, i ønskede farver, de skal foldes diagonalt spids mod spids
 derefter foldes kanterne ind mod midten som vist på billedet. fold alle 8 på denne måde.
 Der limes undervej lim hvert hjørne for at holde siderne på plads.
 Lim nu den ene side/trekant og sæt næste stjerne spids fast. som vist på billed 6. 
 de skal hele tiden sidde skråt for hinanden så de til sidst danner en cirkel som på billed 7.
 og vupti, en stjerne er født.
Håber denne mini DIY bringer lidt farve og glæde ind i stuerne.

10 kommentarer:

KrudtuglensMor sagde ...

Fantastisk diy, den vil jeg bruge i sfoen - tusind tak sara :)

Marianne sagde ...

Hej Sara

En stjerne man kun kan blive i godt humør a´ tusind tak for denne DIY - den er straks gemt :)
kh

Bournonville sagde ...

dejligt i kunne bruge den :)

Villa Ko sagde ...

Tak for det!
Jeg har ledt efter origamipapir. Kan du fortælle hvor man kan købe det?
På forhånd tak :-)
Jette / Kamma og Ko

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hej Sara

flot DIY illustration du har lavet til din flotte stjerne. den er da lige til at gå til
stine:)

Bournonville sagde ...

Jette, jeg har købt mit i en lille hobby forretning her i byen, tror jeg gav 10 kr for en pakke med 10 x 10 farver. ved ikke hvor man ellers får fat i sådan noget.

Stine: Takker

Kh sara

Camsen sagde ...

Super ide... skal da lave nogle stjerner ;)

Malene sagde ...

Hej Sara
Tak for en rigtig fin DIY. De skal masseproduceres til juleklippedag i min klasse.
Kh. Malene

sall1234 sagde ...

Super ide, tusen takk.

Anonym sagde ...

har lige lavet den skønneste julestjerne. tak for den gode idé.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails