onsdag den 12. januar 2011

Lej med patchwork.

Jeg er begyndt at arbejde mere med farver,sammensætninger af stof og patchwork teknikker i ønsket om at få flere farver ind i hjemmet, samtidig med at jeg gerne vil ha nogle funktionelle ting ud af det, i form af puder, pynt på viskesstykker, tasker og andet, og så lære jeg oven i købet at arbejde med patchwork teknikkerne på en fed måde.

Dresden Blomst, syet af stofrester, skal bruges til en pude.
Den var sjov at sidde og arbejde med. og se hvordan den tog form.
Fandt en god Tutorial / DIY på den her.
De har også lavet mange andre rigtig gode tutorials som jeg har fået meget ud af.
Jeg har lavet en skabelon til jer, lige til at downloade. hvis det ikke virker, så send mig gerne en mail.
skabelonen ligger her.
god fornøjelse :)

 Sjov med huse:)
leg med farver og syninger på maskinen.
inspiration hentet herfra.
skyerne er syet til en uro.
Patchwork i romber, skal bruges til en stempelkande varmer, jeg er ved at sy.

Og tjek lige denne give away hos Sysletrolden
Dem gad jeg godt at vinde.

21 kommentarer:

SiriR sagde ...

Ih, er vild med den patchwork blomst! Hvor er den bare flot:)

Pi Andrea sagde ...

Jeg er godt nok også vild med den der blomst... :o)

Darling L sagde ...

Wauw altså! :-)
Er også helt pjattet med de små fine huse :-)

Marianne sagde ...

hold så lige......
smukt smukt .... prøvede for mange år siden denne dresden ....
men kun med 12 vinger.... den ligger nok i gemmerne.... måske man skulle finde den....
skønne huse...

tusind tak for at dele
kh♥

Julia Hausfrau sagde ...

Sikke nogle skønne ting du laver, særligt blomsten er jeg vild med :)

Anonym sagde ...

Det ser rigtig flot ud...

Unknown sagde ...

Hvor er blomsten bare skøn - lækre farver:)

Frk. TingelTangel sagde ...

Sikke fine sager du tryller frem, dine stoffer i blomsten kaldte mig forbi og da jeg havde klikket mig ind så jeg dine fine huse - tak for et inspirerende indlæg :-)

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hold op Sara

hvor du tryller. Super søde ting du har lavet må jeg sige. Jeg er fuld af beundring

Stine:)

Retro-Couture sagde ...

Nej hvor ser det godt ud. Det er sjovt med husene...mine piger ville elske sådan en mini lndsby:-) Og blomsten er bare for lækker!
Kh Linda

Bournonville sagde ...

hvor er i søde alle sammen <3
1000 tak.

Der er helt sikkert flere nålepudehuse på vej, for de er nemme søde og sjove at sy, resterne bliver brugt og jeg lære min maskine bedre at kende.
og måske ender et par stykker i en give away.

Marianne. Jeg skal også prøve dem af i mindre blomster. er sikker på de kunne blive fine som pynt på alt muligt, er nok blevet lidt bidt af dem,så der spares nu op til skabeloner :)

synes helt sikkert at du skulle finde din dresden blomst frem, måske den kunne bruges et sted?!

Kh Sara

Junette sagde ...

For filan Sara, du er simpelthen bare dygtig.
Det sker bare igen og igen, at du disker op med nogle vildt blærede idéer.

Glaphuset sagde ...

Hej Sara.

Jeg er fuld af beundring, hvor er din Dresden blomsten flot :o) Det er første gang jeg ser den, jeg er meget betaget :o)

Dit indlæg her kunne meget vel være fra min mund :o) Jeg vil nemlig rigtig gerne forsøge, at få flere farver ind herhjemme og så vil jeg gerne lege med patchwork og prøve nye teknikker. Jeg har set linket fra You Tube, men blir nødt til at spørge om du har haft specielle linealer til at klippe de enkelte blomsterblade efter ??? Eller du har målene til dem ???

Husene er virkelig super super fine. Er spændt på at følge med og se hvad mere du ryster ud af ærmet af farver og teknikker.

God weekend.
Kh Anette.

Bournonville sagde ...

jeg har forsøgt i dag at lave en skabelon til jer, for de der linealer er jo hunde dyre :)

jeg skal bare lige finde ud af hvordan man sætter en pdf fil ind :)

Kh Sara

Glaphuset sagde ...

Det lyder vel nok fornemt Sara :o)

Kh Anette

TrineTusindTing sagde ...

Det er nogle rigtig flotte ting du har lavet. Jeg skal helt klart lige tjekke lidt mere ud om de fine huse!!!!!
Kh Trine

anse sagde ...

Ej hvor ser det bare sødt ud med de huse og skyer.
du er blevet dygtig til det patchwork!

TrineTusindTing sagde ...

Hej Sara, denne er til dig:
http://trinetusindting.blogspot.com/2011/01/jeg-har-faet-en-award.html
Kh Trine

Ditte sagde ...

Nej hvor jeg elsker billedet med katten. Hehe...

Bournonville sagde ...

sådan er det med ham, han skal være med alle steder :)

Spiloppernes Mor sagde ...

Hej Sara,

Jeg er total forelsket i blomsten du har lavet. Jeg skal til at indrette vores yngste datters første værelse og vil lave 3-5 af blomsterne til hendes væg.

Men jeg syntes skabelonen er meget lille når jeg printer den...højden som hun siger i videoen er 5 inch som vel er 12, 7 cm i højden. Din skabelon er 6 cm i højden... Hvad gør jeg mon forkert?

Måske di kan sende mig målene i top, bund og højden ???

Mvh Jane

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails