torsdag den 23. august 2012

Hvad mon jeg skal vælge.

Der er mange måder at sætte mønstre,farver og stoffer sammen på, og det er nok ikke lige min stærke side, jeg har virkelig svært ved at sætte farver sammen bare ved at kigge på en bunke.
Anna fra Laralil er simpelthen en guru når det kommer til at sy tæpper, de fungere bare altid, hendes sammensætninger af farver og mønstre og hun får det til at virke så nemt, men Åhh, hvor jeg dog nogen gange kan hive mig selv i håret af bare frustrationer, det er tit jeg har haft lagt fire forskellige stoffer frem og tænk ja de er gode sammen, tilføjet lidt ens farver for at få lidt rolige farver ind, og så er jeg ikke kommet længere, jeg har åbenbart svært ved at få den der jaja jow jow følelse, altså følelse af at det bare fungere.

Står du også tit med en bunke skønne Retro stoffer, som ved første øjekast går godt sammen, men ved nærmere eftersyn måske bare giver en kaos følelse?

Men jeg kom i tanker om et program jeg brugte da jeg tog skilteteknikker grundforløbet, også kunne bruges til meget andet, såsom at sætte tæpper sammen :)

Så jeg har siddet og leget med nogle stoffer, og lavet forskellige versioner af sammen sætninger, frem for at klippe og fortryde, og miste håret i frustration.her kan det gøres så nemt, at man bare sletter det der er grimt, slut med at klippe og fortryde.

jeg er kommet frem til 3 mulige ide´r til udsende, alle sammen ens bortset fra en farve.
jeg har valgt hvilke farve det skal være, men bare for at vise forskellighederne og hvad en farve kan gøre for udtrykket.


 Tæppe med Blå
 Tæppe med Brun
Tæppe med Lilla

hvilke en kan du bedst lig?

6 kommentarer:

Vibber sagde ...

Jeg synes, det blå med brunt er flot. Den mørkebrune fremhæver det brune i de stribede. Kh. Vibber

Trillemus sagde ...

Jeg kan godt lide både den brune og den lilla. Jeg kan måske bedre lide at lapperne ligger lidt tilfældigt, istedet for så systematisk. Hvis du forstår...

Glæder mig til at se hvad du vælger:-)

Kh Mette

Pia´s Hverdag sagde ...

Den blå er fin, og jeg kan også lide den lilla.
Normalt er brun og blå rigtig gode sammen, men jeg synes den brune dominerer meget, er det farvegengivelsen måske ?

Bournonville sagde ...

Vibber, du har helt ret, kan godt se den brune ville være fin :)

Trillemus, Jeg har svært ved at bevare overblikket når det hele ligger tilfældigt, selvom jeg helt sikkert også bedst kan lig det look.

Pia, Den brune træder meget ud, der er også både brun og baige på det stribede, men prøv at se den færdigsyet forside.

Emma sagde ...

jeg er helt vild med den brune udgave.
Jeg kender godt det med at det er svært at lægge stof ud. Det er smart at du kan bruge et program. Jeg har forsøgt med programmer flere gange men mit manglende kendskab til dem forhindrer mig meget. Jeg er i stedet begyndt at have en "designvæg" = fleecetæppe på tre bøjler der hænger på reolerne. Så hænger jeg stoffet op og går og kigger på det i dagevis. Tit hjælper det at tage billeder af det eller knibe øjnene sammen så jeg ikke ser stoffet men bare farverne. Så springer de forkerte stoffer og om de ligger forkert ud. :) Det er omstændigt men det passer meget godt til min langsomme arbejdsgang. plus fleecetæppet kan rulles sammen hvis man ikke har tid :)

Emma sagde ...

åh og hvad hedder programmet. Det kunne være jeg skulle forsøge? :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails