torsdag den 17. oktober 2013

Næsten færdig..

De fine Chino´s (Onion´s chino-berberbuks) er ved at være færdige, og er egentlig ret tilfreds med mønstret og pasformen, lommerne er super lækre, og de er dejlige fyldige.
 de skal dog sys uden sømrum, det er der plads til, men er ellers rigtig tilfreds med resultatet.



Men den der lynlås, den er jeg ikke fan af, det ser ud af H til... 
jeg bliver aldrig fan af lynlås, men vi skal jo lære at omgås hinanden :) så jeg må i gang med at øve mig, for resultatet med lynlåsen blev virkelig ikke godt,
 Jeg brugte en jeg havde liggende, som var en smule for lang, det er jo en prøve.
men skal helt sikkert ha fat i en kortere og ha syet buksen helt færdig, for de bliver ret fede, trods det meget sprælske mønster på stoffet.
jeg tænker om man ikke kunne fjerne den, eller måske ha den i siden, desuden tror jeg de ville være pænere med en skjult lynlås.

Gode tips til hvordan man montere sådan en fætter i ryggen modtages meget gerne.

Jeg glæder mig allerede til næste par, nu hvor jeg har fået styr på hvordan den sidder, sys og ser ud.

14 kommentarer:

Arlianas sagde ...

Jeg har ikke arbejdet med lynlås siden jeg var teenager - men der var jeg faktisk helt okay til det ;0)

Umiddelbart tror jeg da godt du kan flytte den om i siden. Vil du fjerne den helt, skal du nok forstørre linningen bagpå og sy en elastik ind så der er plads til at kunne trække buksen op og ned...

Helle sagde ...

GODT GÅET

Bournonville sagde ...

Ja det er næsten synd, og ville være en let løsning :)
jeg slipper ikke for lynlåsen :) og den skal læres.

Syslefeen sagde ...

Jeg syr altid usynligelynlåse i " lette" stoffer, det bliver så meget pænere. Fede bukser dejligt det funker:)

Bournonville sagde ...

Ja jeg vil også skifte den ud med en usynlig inden jeg syr dem helt færdige, det vil se pænere ud.

Nørkle Tøserne sagde ...

De er blevet rigtig fine. Du kan sagtens sætte en usynlig lynlås i lige hvor du vil i bukserne. Jeg har på et tidspunkt set en DIY på at sy usynlig lynlås hvor man ser tøjet helt sammen og sætter lynlåsen i den syning man vil, hvorefter man sprætter op, hvor lynlåsen sidder. Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg har set det, men håber, at det giver mening.
MVH Rikke
(måske dette link kan bruges - http://www.makeit-loveit.com/2011/10/sewing-tips-installing-a-basic-zipper.html )

Bournonville sagde ...

1000 tak for det link, det gav meget mere mening, og det ser langt nemmere ud énd det fumleri jeg lavede...

Anonym sagde ...

Rigtig flotte bukser. Stof og Stil har en rigtig god vejledning til usynlig lynlås på deres hjemmeside.
Vh. Kirsten.

Bournonville sagde ...

1000 tak Kirsten.

Pia´s Hverdag sagde ...

Du kan altid afkorte en lynlås, men gør det fra den nederste ende og syn nogle gang hen over takkerne.

Pia´s Hverdag sagde ...

Du kan altid afkorte en lynlås, men gør det fra den nederste ende og syn nogle gang hen over takkerne.

Pia´s Hverdag sagde ...

Hvor vide er de i fodside ?

Bournonville sagde ...

Jeg fik også ændret lynlåsen og syet den rigtig i.
hvad mener du med forside?
:)

Pia´s Hverdag sagde ...

Åh, jeg mente fod-vidden,
hvis du vil måle den ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails